Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Το κακό αφεντικό βλάπτει σοβαρά την υγεία

Κινδυνεύουν περισσότερο από έμφραγμα όσοι έχουν επιθετικούς προϊσταμένους

Τα κακά αφεντικά βλάπτουν σοβαρά την υγεία. Όποιος έχει σχετική εμπειρία θα γνωρίζει ότι ένας επιθετικός και δύστροπος προϊστάμενος, που δεν αναγνωρίζει καμία προσπάθεια, είναι πηγή μόνιμου άγχους.

Μια πρόσφατη μελέτη πρόσθεσε στους κινδύνους για την υγεία και τις καρδιοπάθειες. Όπως διαπίστωσαν Σουηδοί επιστήμονες εξετάζοντας 3.000 υπαλλήλους, οι εργαζόμενοι που αισθάνονται υποτιμημένοι ή δεν εκτιμάται η εργασία τους, υιοθετούν ανθυγιεινές συνήθειες όπως το κάπνισμα, το ποτό και η κακή διατροφή. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουν 25% περισσότερες πιθανότητες να προσβληθούν από κάποια σοβαρή καρδιοπάθεια. Όσο μάλιστα περισσότερο μένουν σε αυτήν τη δουλειά τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να προσβληθούν από έμφραγμα! Σε αυτήν την ομάδα υψηλού κινδύνου ανήκει ασφαλώς μια εργαζόμενη, η οποία έφτασε στο σημείο να μισεί το αφεντικό της. Αναζητώντας μια λύση, έγραψε μια επιστολή στη στήλη «Since you asked» («Μια και ρώτησες») του διαδικτυακού περιοδικού Salon. com. Η συγγραφέας και αρθρογράφος Κάρι Τένις, που είχε μια ανάλογη εμπειρία, κατέθεσε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση.



Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
«Τη μισώ! Όμως δεν μπορώ να βρω άλλη δουλειά...»

Αγαπητή Κάρι,
Πάλεψα για λίγο καιρό γι΄ αυτό που με βασανίζει, αλλά τώρα πρέπει να το βγάλω από μέσα μου. Κάρι, μισώ το αφεντικό μου! Ξέρω... Η λέξη «μισώ» είναι βαριά. Ίσως θα ήταν καλύτερα να έλεγα «απεχθάνομαι» ή «περιφρονώ». Είμαι σε αυτήν τη δουλειά για κάτι περισσότερο από έξι μήνες και ειλικρινά δεν ξέρω πόσο θα αντέξω ακόμη. Έχω πιάσει αυτήν τη γυναίκα να μου λέει ψέματα κατάμουτρα, να κουτσομπολεύει άλλους υπαλλήλους και γενικά να συμπεριφέρεται απαίσια. Όπως ξέρουμε όλοι, η οικονομία έχει βγει εκτός ελέγχου. Όποιος δουλεύει σήμερα είναι τυχερός. Αυτή είναι άλλη μια αποθαρρυντική όψη της ζωής μου. Έψαξα πολύ για κάτι περισσότερο. Κατέθεσα αιτήσεις σε αμέτρητες δουλειές χωρίς αποτέλεσμα. Σε αυτήν την πόλη ήρθα πριν από δυο χρόνια για να ζήσω με τον σύντροφό μου. Αλλά ας επιστρέψω στο μισητό αφεντικό μου. Πρόσφατα ανακάλυψα ότι ένας συνάδελφος, που δουλεύει με καθεστώς μερικής απασχόλησης, παίρνει περισσότερα από μένα! Θύμωσα και όταν μίλησα στο αφεντικό μου, απάντησε ότι είχε τα χέρια της δεμένα. Κάρι, πνίγομαι στα σκατά της πολιτικής και της επαρχίας. Πρέπει, λοιπόν, να παρατήσω τη δουλειά μου ελπίζοντας ότι ο αγαπημένος μου σύντροφος θα αποπληρώνει μόνος το δάνειό μας; Ξέρει τι άκαρδη τσούλα είναι και θα με στήριζε ευχαρίστως- αρκεί να έβρισκα γρήγορα άλλη δουλειά. Θα εκτιμούσα κάθε συμβουλή σου ή τα ενθαρρυντικά σου λόγια.
Απελπισμένη και Οργισμένη

H AΠΑΝΤΗΣΗ
«Η δουλειά έχει βάσανα, σκατά κι ελάχιστο νόημα»


Αγαπητή Απελπισμένη και Οργισμένη,
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 έπιασα δουλειά σε μια μεγάλη αμερικανική πολυεθνική έχοντας ως αντικείμενο κάτι για το οποίο δεν είχα εκπαιδευτεί και δεν ένιωθα κατάλληλη. Έπρεπε, όμως, να βάλω τα δυνατά μου για να πετύχω, καθώς τα σχέδια που είχα κάνει για να συντηρώ τον εαυτό μου δεν ήταν αρκετά κερδοφόρα. Έτσι, για πέντε χρόνια φορούσα ταγιέρ και γόβες, ενώ είχα ένα χτένισμα που ακόμη με κάνει να γελάω. Ένιωσα πολύ γρήγορα ότι δεν καταλάβαινα πώς σκέπτονταν και αισθάνονταν οι συνάδελφοί μου. Όπως και στη δική σου περίπτωση, τα αφεντικά μου κι εγώ είχαμε διαφορετικές απόψεις για το άτομό μου. Εγώ πίστευα στις δυνατότητές μου. Η εταιρεία δεν μου είχε καμία εκτίμηση. Κάποια στιγμή άρχισα να ανακαλύπτω ότι στη δουλειά μου δεν ήμουν μόνη, υπήρχαν και άλλοι που έβλεπαν τα πράγματα όπως εγώ και έκρυβαν τις σκέψεις τους όπως κι εγώ. Αυτά τα πράγματα δεν μας τα λένε στο σχολείο, μάλλον για να μη μας τρομάξουν. Δεν ξέρω. Το σίγουρο είναι ότι δεν αναφέρονται στον πόνο, τα βάσανα και τα σκατά όταν σου μιλάνε για «καριέρα». Η πραγματικότητα είναι ότι η δουλειά έχει πολύ πόνο, βάσανα, σκατά κι ελάχιστο νόημα. Κυρίως δουλεύουμε για τα λεφτά. Όταν λοιπόν σε ξεζουμίζουν ή σε μαχαιρώνουν πισώπλατα, το κάνουν για τα λεφτά. Είναι σαν τη μαφία- δεν υπάρχει τίποτε προσωπικό. Καλή τύχη στην αναζήτηση της νέας σου δουλειάς. Να θυμάσαι ότι δεν είσαι μόνη.

Πηγή : TA NEA
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008


Το σχετικό link στο Ιντερνετ : I hate my boss!
I can't believe the things she does! Should I just quit? But I can't find another job!
By Cary Tennis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

GreekBloggers.com